Pages

Ads 468x60px

Labels

Our Partners

Categories

Resources

Bookmarks

Labels

Wednesday 26 June 2013

10 Semantan, For Rent, Damansara Heights



10 Semantan (juga dikenali sebagai Semantan Avenue Suites) adalah sebuah pangsapuri servis terletak di sepanjang Jalan Semantan dalam eksklusif Damansara Heights poket. Kediaman ini juga dikenali sebagai Semantan Avenue. Ia diletakkan bertentangan CIMB Bank dan boleh dilihat di tepi jalan lebuh raya SPRINT.


Unit pada 10 Semantan boleh didapati dalam dua bentuk, iaitu Deluxe Suites and Presidential Suites yang studio dan dua unit bilik tidur masing-masing dengan pelbagai saiz. Bagi unit studio, pelbagai saiz 520-792 sf pula dua bilik tidur unit pelbagai dari 980 - 1,005 sf. Unit dua bilik tidur ini mempunyai satu bilik tidur yang berdekatan sebuah tempat perlindungan taman tertutup, dan satu lagi bersambung dengan bilik belajar.

Setiap unit pada 10 Semantan dilengkapi sepenuhnya dengan katil queen size, set sofa, dua berpecah penghawa dingin, kabinet dapur dengan dapur memasak dan hud, peti sejuk dan almari terbina dalam. Selain itu, koridor dan lorong adalah berhawa dingin juga.

10 Semantan adalah yang terletak di Damansara Heights, yang merupakan salah satu kawasan yang paling eksklusif di Kuala Lumpur. Ia diletakkan di atas bukit-bukit dan dianggap sebagai lokasi elit utama. Terdapat kira-kira 25 yang dibina bangunan pejabat di Damansara Heights termasuk Fortune 500 syarikat seperti Caltex, Hewlett-Packard, Siemens, Ogilvy dan Shell.

Bukan itu sahaja, 10 Semantan juga terletak berdekatan dengan banyak kawasan kejiranan eksklusif seperti Mont Kiara, Bangsar dan Sri Hartamas. Anda boleh mencari banyak kemudahan di dalam memandu yang singkat. Mid Valley, Bangsar Shopping Center, Bangsar Village dan semua dalam masa 10 minit memandu. Jika anda seorang peminat golf, anda boleh memukul hijau dengan rakan-rakan dan rakan-rakan di KLGCC, KGPA, Tropicana Golf & Country Resort dan Kelab Golf Sri Selangor yang terletak berhampiran.

10 Semantan boleh didapati dengan mudah dari Jalan Duta, Sprint Highway, Jalan Kuching dan Lebuhraya Persekutuan. Ia bersebelahan dalam sempadan pusat bandar dan Petaling Jaya. Anda boleh menggunakan Jalan Duta dan Jalan Semantan untuk sampai ke Lebuhraya Utara-Selatan. Juga, anda boleh mengakses ke Bangsar melalui Jalan Maarof.















Property Details
Nama: 10 Semantan (juga dikenali sebagai Semantan Avenue Suites)
Alamat: Jalan Semantan, Damansara Heights
Pemaju: Meda Inc
Tarikh Siap: December 2006
Type: Condominium
Pegangan: Pegangan
No Blok: 1
Keluasan Tanah: 0.89 ha
Built-up: 509 - 1,005 sf

Layouts:

Suite Deluxe
Studio
509-792 sf
Unit bilik tidur single
Suite Presidential
980 - 1,005 sf
Dua unit bilik tidur
Kemudahan
Gymnasium
Sauna
Jakuzi
Kolam renang
Tempat letak kereta berbumbung
Kawasan barbeku
Pasar mini
Keselamatan 24 jam dengan kad akses di setiap tingkat
Trend Pasaran

Analisis:

10 Semantan dibangunkan dan diselenggarakan oleh Meda Inc kumpulan ini juga bertanggungjawab kepada beberapa perkembangan dalam Melaka, Tanjung Malim dan Bukit Mertajam. Ia beroperasi di Hotel Summit Subang USJ dan hotel lain di Bukit Mertajam. Semasa pelancaran, pembeli telah ditawarkan pilihan membeli-ke-pajakan, yang menawarkan jaminan pulangan sewa sebanyak 8% setahun selama 6 3 tahun, dan faedah lain seperti fi guaman percuma untuk jual beli dan perjanjian pinjaman.

Bersebelahan di atas bukit, mungkin salah satu yang pernah tertanya-tanya bagaimana banyak bangunan tinggi dan berjuta-juta rumah banglo boleh dibina di atas bukit-bukit yang curam sekitar Damansara Heights. Soalan ini telah dijawab pada 4 Disember 2008 di mana terdapat satu kejadian tanah runtuh yang dahsyat hanya selain bangunan CIMB, hanya di seberang jalan 10 Semantan. Ini membimbangkan kebanyakan penduduk dan pemilik sebagai 10 Semantan juga dibina di atas curam craved keluar bukit cerun. Senario ini seolah-olah untuk mendapatkan lebih teruk kerana masih ada perkembangan baru masih dalam pembinaan di kawasan itu.

Bukan itu sahaja, 10 Semantan terletak di sebelah lebuh raya Sprint, yang menghubungkan Damansara dan pusat bandar Kuala Lumpur. Jalan-jalan yang bumper ke bumper setiap pagi dan petang kerana orang menggunakan jalan raya untuk sampai ke Jalan Duta, dan sampai ke pusat bandar serta orang-orang berulang-alik untuk bekerja di Damansra Heights.

10 Semantan dilancarkan pada tahun 2004 untuk sekitar RM440 sekaki persegi. Ia adalah cukup munasabah untuk sebuah pangsapuri servis serba lengkap, yang pada masa itu berharga kira-kira RM800 kepada RM1, 000 kaki persegi di pusat bandar. Pada masa ini, sewa ini diberi pada RM2.50 setiap kaki persegi.

10 Semantan agak kompetitif membandingkan kepada pangsapuri studio lain di Bangsar dan kawasan Damansara Heights, yang kebanyakannya di bawah RM3.00 psf - termasuk Jamnah View, Tivoli Villas, Bangsar Height, Bangsar Indah, dan Bangsar Permai. Bukan itu sahaja, akan ada peserta studio apartmen baru, iaitu Clearwater yang akan siap bila-bila masa tidak lama lagi.

Jika anda pernah bermimpi untuk hidup kehidupan yang asing dalam 10 Semantan eksklusif di Damansara Heights poket, menambah impian anda dengan pandangan yang sibuk lebuh raya, pencemaran bunyi, pencemaran habuk, dan kesesakan lalu lintas. Plus, jumlah itu dengan risiko tanah runtuh mungkin berlaku, kerana kebanyakan orang masih bimbang tentang bencana. Ini menjelaskan mengapa harga merosot kepada RM440 setiap kaki persegi daripada RM510 setiap kaki persegi pada tahun lepas. Sewa yang juga susut kepada RM2.50 psf juga. Anda tidak akan tahu apa yang akan berlaku pada masa depan apabila ia datang kepada bencana alam.

Built-up998 sfTypeCondominium
AskingRM 2,000FurnishingFully Furnished
ListingFor RentLayout2-Bedroom

### owner are welcome to the list ###
Kindly Contact me for Viewing And Information :

* khairul : 013- 9900 666

Call * sms * Email : khairul.properties@gmail.com









0 comments:

Post a Comment

visitors

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Popular Themes

Translate