Pages

Ads 468x60px

Labels

Our Partners

Categories

Resources

Bookmarks

Labels

Friday 21 June 2013

Sri Hijauan, Ukay Perdana RM 140k..

Sri Hijauan adalah satu lagi projek oleh Talam Corporation terkenal. Ini kos sederhana pangsapuri terletak di atas tanah tinggi yang tinggi di dalam kawasan yang tenang di Ukay. Ia jiran Sri Puteri Apartment, Sri Kayangan Apartment, Sri Wira Apartment dan Sri Impian Flat.


Sri Hijauan terdiri daripada 8 blok apartmen bertingkat tinggi dengan jumlah 442 unit. Unit-unit mempunyai 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi dengan saiz binaan 800 sf. Setiap unit dilengkapi dengan balkoni. Terdapat beberapa kemudahan yang disediakan di dalam kawasan ini termasuk kolam renang, kolam berendam dewan serbaguna, surau dan kawalan keselamatan 24 jam.

Pangsapuri ini boleh diakses melalui Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) dan berdekatan dengan Lebuh Raya Ampang-Kuala Lumpur Elevated (AKLEH), Dua-Ulu Kelang Expressway (DUKE) dan Karak. Ia adalah kira-kira 20 minit ke KLCC dan 11 minit ke Taman Melawati dan Wangsa Maju.

Terdapat pelbagai besar kemudahan dalam beberapa minit semata-mata memandu. Ia adalah kira-kira 10 minit memandu ke Ampang Point yang menjadi tuan rumah Giant dan kedai-kedai makan sekali ditubuhkan (Secret Recipe, Oldtown, Pelita Nasi Kandar Restaurant dan KFC untuk menamakan beberapa), bank (Maybank, CIMB, RHB Bank, Affin Bank dan AmBank), dan lain-lain.

Sekolah-sekolah berdekatan adalah SMK Lembah Keramat, SMK Seri Keramat, SMK Seksyen 5 Wangsa Maju, Sekolah Antarabangsa Kuala Lumpur (ISKL) dan Mutiara Grammar School Antarabangsa.



Pangsapuri-sri-hijauan-ukay-perdana-ampang-ukay-perdana_view

Pool_sh_view





Property Details:

Nama: Sri Hijauan
Alamat: Jalan Ukay Perdana, 68000 Ampang, Selangor
Pemaju: Talam Corporation
Tarikh Siap: Mac 2011
Type: Apartment
Pegangan: Pegangan
No Blok: 8
Bilangan Unit: 442
Bilangan Bilik tidur: 3
Bilangan Bilik air: 2
Built-up: 800 sf
Pelancaran Harga
Bumiputra: Dari RM94, 800
Bukan Bumiputra: Dari RM101, 900
Subsale Harga: Dari RM130, 000
Sewa: Dari RM700
Kemudahan
Kolam renang
Dewan komuniti
Tempat letak kereta terbuka
Keselamatan 24 jam

Analisis:

Sebaliknya hanya 3 tahun, pembeli telah menunggu selama 8 tahun untuk menyiapkan apartmen ini. Sri Hijauan dilancarkan pada tahun 2003 dan dijadualkan siap pada Januari 2007. Dan pangsapuri hanya menerima Sijil Layak Menduduki (CF) pada Mac 2011.

Kawasan ini adalah kawasan yang berkepadatan tinggi dengan beberapa sederhana dan pangsapuri bangunan tinggi dan rumah pangsa yang terletak berhampiran Sri Hijauan. Ia jiran depan pintu adalah Sri Puteri Apartment, Sri Kayangan Apartment, dan Sri Wira Apartment. Menambah itu, pangsapuri ini juga berdekatan dengan sebuah kondominium kos sederhana dan mewah ini.

Sebagai sebuah apartmen baru siap, Sri Hijauan kelihatan cukup cemerlang daripada jiran-jiran terdekat. Kawasan ini juga landskap dengan pokok-pokok kelapa dan lain-lain yang menyerlahkan persekitaran tropikanya. Kolam renang adalah baik dilakukan pada podium di tengah-tengah apartmen. Unit yang menghadap ke utara menikmati pemandangan undisrupted tumbuh-tumbuhan hijau, manakala unit yang menghadap ke selatan menikmati pemandangan kejiranan Ukay Perdana.


Built-up800 sfTypeCondominium
AskingRM 140,000(RM 175 psf)FurnishingSemi-Furnished

### owner are welcome to the list ###
Kindly Contact me for Viewing And Information :

* khairul : 013- 9900 666

Call * sms * Email : khairul.properties@gmail.com


0 comments:

Post a Comment

visitors

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Popular Themes

Translate