Pages

Ads 468x60px

Labels

Our Partners

Categories

Resources

Bookmarks

Labels

Tuesday 18 June 2013

Seksyen 5, Wangsa Maju For Sale

Seksyen 5 adalah estet pajakan kediaman dan komersial di Wangsa Maju, Kuala Lumpur. Ia boleh didapati jiran Wangsa Walk, Riana Green East dan Carrefour Hypermarket.


Seksyen 5 buah rumah rumah-rumah 2 tingkat teres, kondominium dan 3 tingkat kedai pejabat. Unit-unit teres 2 tingkat mempunyai kawasan binaan 3,150 sf dengan 3 bilik tidur dan 3 bilik mandi. Lojing Heights 1 di sisi lain, terdiri daripada unit-unit dengan keluasan binaan 1,570 sf dan dilengkapi dengan 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi. Pangsapuri / kondominium jenis lain di kawasan itu adalah Waizuri 1 dan Waizuri 2. 3-tingkat unit kedai-pejabat mempunyai keluasan tanah 1,650 sf.

Selain dari kemudahan-kemudahan yang mencukupi yang boleh didapati dalam Seksyen 5 sendiri - seperti pasar mini, bank, restoran dan apa-apa - penduduk boleh mencari Carrefour Hypermarket terletak bersebelahan dengan kawasan perumahan. Selain itu, kemudahan seperti Shell stesen minyak, bank, restoran, klinik dan restoran-restoran popular seperti KFC dan Pizza Hut semua kedudukan yang hanya berjalan kaki atau pemanduan yang singkat dari Seksyen 5.

SMK Seksyen 5 Wangsa Maju dan Tadika Nur Ilmu adalah dua pertubuhan pendidikan yang terletak di dalam kawasan Seksyen 5. Sekolah-sekolah lain yang terletak berhampiran Seksyen 5 adalah Sekolah Kafa Integrasi At-taqwa dan juga berprestij Fairview International School, kedua-dua kedudukan lagi daripada memandu 4 minit yang singkat dari Seksyen 5.

Seksyen 5 mudah diakses menggunakan Jalan Setiawangsa atau Lebuhraya DUKE. Bagi pengangkutan awam, terdapat beberapa stesen bas terletak di sepanjang Jalan Wangsa Delima yang diletakkan dalam jarak yang singkat dari Seksyen 5. Bukan itu sahaja, penduduk yang diberkati dengan beberapa stesen LRT terletak hanya cara lontaran batu dari kawasan - Sri Rampai Setiawangsa dan stesen LRT Putra.









Property Details:

Nama: Seksyen 5
Alamat: Wangsa Maju, Kuala Lumpur
Jenis: Teres 2-Storey, Condominium & 3-Storey Shop-Office
Pegangan: Pegangan 99
Bilangan Storey
Terrace: 2
Shop-Office: 3
No of Bedrooms
Terrace: 3
Condominium: 3
Bil air
Terrace: 3
Condominium: 2
Kawasan Tanah
Shop-Office: 1,650 sf
Dibina-up
Terrace: 3,150 sf
Condominium: 1,570 sf
Subsale Harga
Terrace: Dari RM650, 000
Condominium: Dari RM335, 000
Shop-Office: Dari RM1, 580,000
Sewa Terrace: Daripada RM2, 500
Kemudahan
Sekolah
Kedai
Surau

Analisis:

Nilai hartanah di Seksyen 5 telah meningkat sebahagian besarnya kerana terdapat projek-projek kediaman yang lebih dan lebih komersial dan eksklusif yang dibangunkan berhampiran Seksyen 5 seperti pusat membeli-belah seperti Wangsa Walk dan juga projek-projek kediaman seperti Riana Green East yang akan datang dengan fasa yang lain sekarang.

Berbanding dengan bahagian-bahagian lain Wangsa Maju, Seksyen 5 adalah antara kegemaran kerana lokasi yang strategik berhampiran dengan sekolah-sekolah dan pusat-pusat membeli-belah. Walaupun ia adalah semata-mata hanya beberapa meter dari pusat bandar Wangsa Maju sibuk, ia adalah kawasan kejiranan yang aman dan tenang kerana fakta bahawa ia terletak bersebelahan dengan Bukit Dinding disentuh dan jalan raya dalaman tidak ke mana-mana kawasan lain.

Built-up1,400 sfTypeHouse
AskingRM 680,000(RM 486 psf)FurnishingSemi-Furnished
ListingFor SaleLayout4-Bedroom

### owner are welcome to the list ### 
Kindly Contact me for Viewing And Information :

* khairul : 013- 9900 666

Call * sms * Email : khairul.properties@gmail.com











0 comments:

Post a Comment

visitors

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Popular Themes

Translate